Information från styrelsen

Bredbandsbolaget

Styrelsen har daglig kontakt med BBB och har idag begärt en fullständig förteckning över kvarstående problem, trolig orsak och åtgärdsplan. BBB har sedan i fredags kallat in extra personal, främst tekniker, men även annan personal för att hinna hantera våra problem. Man försöker nå alla  via telefon och har kapacitet att ringa c:a 50 samtal/dag, ca 80% av dem man ringer upp når man inte eftersom de inte svarar. Prognosen nu är att samtliga problem skall vara lösta inom en vecka. I samfälligheten förekommer för närvarande hela skalan, från dem där alla tjänster fungerar till dem som saknar alla tjänster.På måndag och tisdag i nästa vecka, går det att få teknikerhjälp för dem vars utrustning inte är installerad. För beställning av installationshjälp, var snäll se gårdagens inlägg.

Ownit

Utrustningen från Ownit ägs av varje hushåll och skall inte skickas tillbaka. Var och en gör således vad ,man vill med den. Styrelsen har beslutat att inte ordna borttransport.

Övrigt

Ny skyltning, enligt beslut på 2014 års stämma. Alla skyltar är levererade och kommer att monteras i nästa vecka. För skyltning vid vändplatser måste nya betongfundament gjutas. Arbetet utförs av underentreprenör till ProVia och under överinseende av dem.

De Geerparken

Arbetet med förbättring av De Geerparken är snart avslutat. Arbetet har utförts i sin helhet av NVB bolagen som i stort sett följt de önskemål Samfällighetens park-grupp tog fram. Förslaget granskades av NVB bolagens landskapsarkitekter som gjorde vissa mindre förändringar. Kvar att plantera är Ligusterhäckar, dels mot Beckomberga Allé och dels runt bordet. Häckplantorna är ännu inte levererade.

De gamla lindarna

På samfällighetens mark finns tre gamla lindar som är belagda med särskild anvisning för hur de skall skötas och bevaras. Styrelsen har anlitat en arborist som kommer att beskära dem på föreskrivet sätt. Vi har ännu inte fått datum för när arbetet skall utföras.

Nästa information

kommer upp så snart det finns något nytt att berätta. Titta gärna in här lite då och då, särskilt fram till dess att vi är i full och felfri drift med BBBs tjänster.