Information från styrelsen

Från och med nu kommer styrelsen att lägga upp viktig  information av nyhetskaraktär, direkt när den är aktuell.  Vi kommer också att lägga upp allmän information efter varje styrelsemöte. Styrelsen träffas första måndagen i varje månad och ambitionen är att lägga upp informationen någon av de närmaste dagarna därefter.

På detta sätt hoppas vi kunna förbättra servicen och öka informationen ut till samfällighetens medlemmar.

Bredbandsbolaget kort sammanfattning

Vi har alla erfarit att uppstarten av BBBs tjänster inte fungerat. Det fanns initialt ingenting som indikerade att vi skulle få problem, tvärtom fick vi i juni information att ny fiber dragits framgångsrikt. Vi hade fungerande  kontakt med ansvarig projektledare som också är ansvarig för all teknik och installation.  Inte förrän när 2:a informationsbladet från BBB skulle komma, runt 1 september, kom de första indikationerna på att det fanns problem. Det visade sig vara svårt att få kontakt med en person med rätt mandat och på rätt nivå inom BBBs organisation. När vederbörande väl var identifierad, fick han en noggrann redogörelse för de brister och problem vi identifierat. Det visade sig att man högre upp i organisationen inte hade kännedom om detta. BBB tog, genom denna chef,  vår reklamation på mycket stort allvar och tog omedelbart fram en handlingsplan och vi upprättade en daglig kommunikation mellan BBB och styrelsens ordförande. Orsaken till de problem som drabbat oss är identifierad och hanteras inom BBB. Fokus  ligger på att lösa alla problem snarast. Samfälligheten kommer att kompenseras, men vi väntar med att diskutera kompensationens art och storlek tills vi är i full och felfri drift och samtliga problem som varit är kända och lösta.

Många problem är nu avhjälpta, det förekommer dock fortfarande problem f.a. med TV.tjänsten hos ett antal hushåll. Vidare finns det ett antal hushåll som fortfarande har problem av mer allvarlig natur.

Ett problem som i vissa hus är mycket allvarligt, är att IT-skåpen inte går att stänga eller  inte rymmer utrustningen. Detta är lyft mot BBB, med begäran om snabb åtgärd, i första hand där skåpet ligger öppet i omedelbar närhet till tvätthoar och vattenkranar.

Aktuellt

Ni som har kvarstående problem måste kontakta BBB för att inte riskera att era problem missas.

Installationsfrågor/fel/installationshjälp skall ni mejla till erik.berglund@huawei.com ange namn , telefon, adress (ev. lägenhetsnummer) samt om ni önskar hjälp fm eller em  13/10 eller 14/10. Där kan ni även ge ert omdöme om installationstjänsten.

Fel som rör utrustning, drift och funktion måste anmälas till kundtjänst 0770-777 000.

Väntetiderna där är numera acceptabla, dessutom finns ibland möjlighet att bli uppringd. Om ni inte får gehör eller får andra problem i kundtjänst, mejla ordforande@halsovardenssff.se och beskriv problemet.

Mer information kommer upp här i morgon 9/10. Både om BBB som förhoppningsvis lämnat en färsk statusuppdatering och om andra aktuella frågor.