Kom ihåg att säga upp avtal om egna tilläggstjänster med Bredbandsbolaget

På årsstämman beslutades att föreningens avtal med Bredbandsbolaget avseende bredband, telefoni och TV ska sägas upp från 1 oktober 2018. Ny leverantör blir istället Stockholms Stadsnät. Mer information om vad det innebär kommer inom kort.

Med anledning av att Bredbandsbolaget försvinner som leverantör vill styrelsen påminna alla medlemmar att i god tid säga upp sina avtal om tilläggstjänster som man har tecknat själv med Bredbandsbolaget, tex för extra TV-kanaler. Dessa kommer inte att fungera efter 1 oktober.

Av samma skäl uppmanar styrelsen också medlemmarna att inte teckna några nya avtal med Bredbandsbolaget, som riskerar binda upp beställaren på längre tid än till 1 oktober. Flera av medlemmarna har senaste tiden blivit uppringda av BBB med erbjudanden om att utöka sina TV-kanalpaket.