Utbetalning/tillbakabetalning av överdebiterat vatten

Utbetalning/tillbakabetalning av överdebiterat vatten dröjer tyvärr då Samfälligheten till dags datum ej har erhållit dessa pengar från NVB Beckomberga KB (gruppen av de företag som bildade och drev Samfälligheten innan de Boende tog över 2012). Beloppet per hushåll/BRF-förening är ungefär ca 450.000 multiplicerat med ert (GA2) andelstal i Samfälligheten. Notera att exakta uträkningar per medlem har gjorts, exemplet ger bara en fingervisning om belopp per medlem.

Förseningen beror av att NVB hävdar att Samfälligheten är skyldig NVB ca 500.000 för kostnader innan de Boende tog över ansvaret och driften 2012. Samfälligheten bestrider detta krav samt att Samfälligheten anser att NVB inte kan “kvitta” denna vattenfaktura mot påstådda eventuellt tidigare öppna poster då vattenfakturan avser överdebitering av faktisk vattenförbrukning av dess medlemmar och skall betalas ut till Samfällighetens medlemmar omgående.

Styrelsen arbetar med att få ärendet löst men kan idag inte ange någon tidsplan.